Вітаю Вас, Гість
Головна » 2016 » Лютий » 4 » Освіта Запорізька краю - 2016
15:54
Освіта Запорізька краю - 2016

         Формування творчих здібностей та творчої активності вихованців  займає одне із провідних місць у педагогіці, бо воно формує духовно багату, зорієнтовану на загальнолюдські цінності особистість. Саме така особистість є справжнім творцем історії, оскільки весь шлях, пройдений людством, - це безперервний процес творіння.

         Головним завданням гуманізації та демократизації освіти в Україні є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, формування покоління, яке здатне вчитися протягом усього життя, продуктивно розв’язувати нагальні проблеми сучасності, розвивати цінності громадянського суспільства. Важливу роль у вирішенні цих завдань відіграє позашкільний навчальний заклад. Педагогічний колектив переконаний, що творчість дає людині можливість актуалізувати свої потреби, інтереси, здібності, знаходити форми прояву індивідуальної активності. Творче самовираження сприяє усвідомленню особистісної ваги, емоційному розкріпаченню, зростанню впевненості у власні сили. У зв’язку з цим все більшої значущості набуває залучення вихованців до творчої діяльності, створення необхідних умов для формування творчої активності гуртківців.

         Проблема творчої активності завжди була у полі зору вчених. Педагогічний аспект зазначеної проблеми досліджували В.Сухомлинський, О.Захаренко, Ш.Амонашвілі, Л.Аристова, В.Андрєєв, В.Паламарчук. Вивчивши теоретичні положення наукових досліджень педагогів і психологів, творча група керівників гуртків КУ «Приморський районний центр дитячої та юнацької творчості» зробила висновок, що творчу активність необхідно розглядати у єдності двох сторін: як стихійний процес творення  нового  і як сукупність властивостей особистості, які забезпечують її залучення у цей процес.

Актуальність проблеми зумовила вибір методичної теми творчої групи – «Формування творчих здібностей та творчої активності вихованців у процесі гурткової роботи за різними напрямами позашкільної освіти» - та її апробація у власній педагогічній діяльності. Об’єкт дослідження – процес творчого розвитку вихованців РЦДЮТ. Предмет дослідження – педагогічні умови формування творчої активності гуртківців засобами сучасних педагогічних технологій. Мета дослідження – використовуючи сучасні педагогічні технології, створити власну систему роботи щодо формування творчої активності вихованців. Для реалізації мети творча група виконала наступні завдання: дослідили траєкторію власного розвитку дитини, її навчання та самонавчання у результаті запровадження сучасних педагогічних технологій у навчально-виховний процес гуртків різного профілю. Творча активність вихованців – найвищий рівень активності дітей, який виражається у здатності активізувати її природні задатки і здібності, вмінні нестандартно мислити, генерувати ідеї за умови відповідної мотивації та високого розвитку психічних процесів.

 Основна ідея досвіду, її інноваційна значущість. Сьогодення спонукає педагога до внесення змін у систему виховання, одухотворення дитячих душ, формування й розвитку особистості новими формами та методами, бо лише творчий педагог може розвинути творчі здібності вихованців.

Творчість – це процес народження нового у природі чи в людині, необхідна умова інтелектуального та духовного зростання особистості.

Чи кожна дитина здатна до творчості? Безумовно. І шкода, що, народившись із природною здатністю творити, дитина поступово втрачає її. Нажаль, це відбувається нерідко тоді, коли вчасно не формуються творчі здібності, не знаходяться стимули для їхнього розвитку. 

Новизна досвіду полягає у відображенні нових форм і методів, способів педагогічної діяльності, в оптимальній організації педагогічної діяльності, що є зразком для інших педагогів і сприятиме ефективному формуванню творчості дитини.

Результативність професійної діяльності полягає в тому, що використані методи, прийоми роботи з вихованцями дозволяють ефективно формувати творчу особистість. Вихованці РЦДЮТ є постійними переможцями конкурсів та змагань, які проходять  у районі, області, Україні. Перспективність досвіду полягає в тому, що він відображає сучасні тенденції розвитку творчих здібностей вихованців, базується на провідних принципах сучасної освіти. Педагогічний доробок поширюється серед керівників гуртків. Протягом багатьох років вихованці широко використовують набуті в РЦДЮТ знання і вміння у навчанні, праці. Відомо, що авторитет та визнання не даються враз, до вершин педагогічної майстерності ведуть круті сходи. Ми піднімаємося цими сходами, зростаємо, дістаємо високого рівня професіоналізму, розвиваємо інтелект, інноваційний стиль педагогічної діяльності, плекаємо творчість та працездатність вихованців.

 

 

 

 

Переглядів: 128 | Додав: РЦДТ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: