20:46 Анотація досвіду "Я - патріот Вітчизни" | |||
ТЕМА ДОСВІДУ: Я – патріот Вітчизни Автор досвіду: педагогічний колектив комунальної установи «Приморський районний центр дитячої та юнацької творчості» Приморської районної ради Запорізької області
Базова модель досвіду Актуальність та перспективність досвіду Ураховуючи суспільно-політичну ситуацію, що склалася в Україні, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо. Отже, позашкільний заклад має стати для кожної дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єднанню українського народу та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві. Патріотизм (від латинського patria – країна, вітчизна, батьківщина) – це любов і відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам. Історичне джерело патріотизму – це формування зв’язків з рідною землею, рідною мовою, народними традиціями, звичаями та культурою. Нині патріотизм покликаний дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіту національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини. Визначальною рисою українського патріотизму має бути його дієвість, спроможна перетворювати почуття в конкретні справи та вчинки на користь держави. Справжній патріот повинен мати активну життєву позицію, своїми справами та способом життя сприяти якісним змінам ситуації в країні на краще. Для формування такої свідомості особистості має бути успішно реалізована цілісна система патріотичного виховання. Все це сприяло вибору виховної проблемної теми даного закладу: «Я – патріот Вітчизни». Теоретичне обґрунтування питання щодо організації системи роботи над проблемною темою. Зазначена проблема знаходиться в центрі уваги педагогів, батьків, відділу освіти та громадських організацій. Здійснюючи патріотичне виховання гуртківців, педагоги нашого позашкільного навчального закладу добре ознайомлені з теоретико-методологічним і технологічним підґрунтям. Досягнення цієї мети вимагає від учасників освітнього процесу розуміння сутності таких понять, як політика, суспільство, демократія, держава, народний суверенітет, політична партія, політична система, система суспільства, громадянське суспільство тощо. Ці поняття досліджувалися як вітчизняними вченими: Л.Нагорна, Ю.Тищенко, С.Горобчишина, Д.Ковриженко, І.Курас, М.Обушний, так і закордонними дослідниками: В.Тишков, Я.Коллар, Б.Андерсен, Е.Сміт. В основу патріотичного виховання мають бути покладені історичні й культурні цінності, традиції і звичаї народу, значення яких зростає в умовах європейської інтеграції України. У зв’язку з цим патріотичне виховання є важливим державним завданням. Мета, провідні ідеї та технологія реалізації досвіду Робота над впровадженням даної проблеми у практику відбувалася за наступними етапами:
Головними завданнями виховного процесу в Приморському районному центрі дитячої та юнацької творчості є:
З метою організації патріотичного виховання учнівської молоді в Приморському районному центрі дитячої та юнацької творчості проводяться різноманітні заходи:
Одним із дієвих засобів національно-патріотичного виховання є участь у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»), де зайняли ІІ місце. Зусилля педагогів спрямовуються на реалізацію проектів щодо виховання вихованців у дусі патріотичного обов'язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави. У партнерстві з батьками та громадою реалізуються патріотичні проекти та акції «Моя мала Батьківщина», «Допоможи воїну-земляку», «Не будь байдужим до чужого горя», «Солдат, повертайся живим!». Проводяться інформаційні хвилинки «Тиждень моєї України». Прогнозований результат: - виховати особистість, яка б ідентифікувала б себе з Україною, прагнула б жити в Україні, розуміла б необхідність дотримання конституційних і правових норм, володіла б державною мовою, сприймала регіональну історію як частину загальної історії України, відчувала б власну причетність до майбутньої долі рідного краю як невід’ємної складової єдиної країни. Матеріали досвіду зберігаються в методичному кабінеті комунальної установи «Приморський районний центр дитячої та юнацької творчості» м. Приморська.
| |||
|
Всього коментарів: 0 | |