Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Лютий » 5 » Програма патріотичного виховання "Я - патріот Вітчизни"
21:07
Програма патріотичного виховання "Я - патріот Вітчизни"

Загальні положення

Програма патріотичного виховання забезпечує безперервність процесу виховання в учнів патріотизму, духовності, формування національної самосвідомості, високих моральних якостей, необхідних для відданого служіння Батьківщині.

Прийняття Програми зумовлене необхідністю реалізації сучасної молодіжної політики і стратегії розвитку держави, посилення виховної роботи, спрямованої на подальший розвиток гуманітарної й соціальної сфер та підтримання у молоді мотивації до відданого служіння Українському народові шляхом забезпечення їх конституційних прав і свобод.

Програма дасть змогу забезпечити ефективне здійснення заходів патріотичного виховання учнівської  молоді через використання потенціалу системи освіти України у взаємодії з органами влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, закладами культури та релігійними організаціями із залученням до цієї роботи засобів масової інформації та використання мережі Інтернет.

Визначення основних понять, що вживаються у Програмі:

патріотичне виховання - процес цілеспрямованого, систематичного, організованого та планомірного впливу на свідомість і поведінку молоді щодо формування почуття любові до Батьківщини через виховання високих громадянських, моральних, психологічних, професійних і фізичних якостей, необхідних для реалізації інтелектуального та творчого потенціалу особистості в інтересах всебічного розвитку суспільства, забезпечення безумовної готовності до захисту Вітчизни;

виховна робота – система заходів щодо впливу на свідомість, світогляд, волю і почуття молоді з метою формування у кожного з них моральних якостей особистості, готової свідомо виконувати службові обов’язки; розвитку у колективах загальної зацікавленості щодо підвищення рівня і якості вирішення завдань за призначенням;

інформаційне забезпечення – комплекс заходів щодо своєчасного доведення і роз’яснення молоді суспільно значущої інформації, інформаційної підтримки, розробки та реалізації заходів, спрямованих на формування іміджу держави;

культурно-просвітницька робота – комплекс заходів, спрямованих на підвищення рівня духовності, загальної, професійної та особистої культури молодого покоління, здорового способу життя, успадкування духовних та культурних надбань Українського народу;

захист від негативного інформаційно-психологічного впливу – комплекс заходів організаційного, інформаційного, психологічного характеру щодо попередження, послаблення, ліквідації наслідків впливу зовнішніх та внутрішніх джерел загрози інформаційно-психологічній безпеці громадян України.

Програма «Я- патріот Вітчизни» - це системне бачення практичного виховання громадян України. Вона спрямована на діяльність у розвитку підростаючого покоління почуття гордості за свою Батьківщину, свій народ, повагу до його досягнень і гідним сторінкам минулого. Вона орієнтована на учнівську молодь від 6 до 18 років.

В основу програми закладені проблеми, які пов’язані з вирішенням протиріч, які виникли між пропагандою «східних цінностей» і необхідності відродження авторитету армії, держави та розуміння ролі і місця в житті суспільства та Вітчизни. Цьому сприяють економічна дезінтеграція, соціальна диференціація суспільства, девальвація духовних цінностей. Крім того зниження виховного впливу, насадження культури вседозволеності, свавілля, жорстокості через ЗМІ.

У зв’язку з цим необхідно пронизати патріотизмом більшість заходів, які проводяться у закладах освіти, щоб вони ставали для нас духовними та соціальними цінностями, які б зміцнювали основи української державності.

Отже, робота з основних напрямків системи патріотичного виховання допоможе:

  • підвищити патріотичну свідомість, моральні й етичні орієнтири;
  • розкрити розуміння істинного значення інтернаціоналізму;
  • знищити широке розповсюдження в суспільній свідомості байдужості,
  • егоїзму, цинізму, немотивованої агресивності;
  • проявити стійку тенденцію підвищення престижу воєнної служби у лавах озброєних сил України.

У сучасних умовах становлення системи патріотичного виховання необхідно розглядати як об’єднуючий початок, фактор взаємодії дитячого та молодіжного руху, адміністрацій навчальних закладів, дитячих та молодіжних організацій, як основу патріотичного виховання особистості.

Звідси, основними напрямками подальшого розвитку системи патріотичного виховання дітей, підлітків і молоді є:

  • Створення нормативно-правової бази патріотичного виховання навчального закладу.
  • Удосконалення діяльності адміністрації закладу в напрямку патріотичного виховання учнівської молоді.
  • Інформаційна та просвітницька діяльність у системі патріотичного виховання підростаючого покоління.
  • Координація діяльності дитячих і молодіжних організацій в інтересах патріотичного виховання.

Мета програми: підтримка розвитку системи безперервного, комплексного патріотичного виховання, освіти та просвітницької діяльності учнівської молоді на основі збереження та примноження культурної спадщини Батьківщини, району, відродження традиційних моральних цінностей.

Задачі програми:

  • створити умови для формування духовно-збагаченого, соціально-активного громадянина;
  • знизити рівень правопорушень і негативних звичок дітей засобами системи патріотичного виховання;
  • розробити механізми, забезпечуючи координацію діяльності навчальних і позанавчальних програмних заходів;
  • обгрунтувати та розповсюдити передовий педагогічний досвід робот з патріотичного виховання;
  • розробити та створити науково-методичні рекомендації з проблем формування патріотизму учнів;
  • реалізувати системи програмних заходів патріотичної спрямованості та розробити критерії їх ефективності.

Контроль за реалізацією програми

Для координації та реалізації  діяльності всіх структур навчальних і позашкільних закладів, зацікавлених організацій в реалізації системи патріотичного виховання, освіти та просвітництва, створюється координаційна рада при РЦДЮТ, який слідкує за проміжними результатами роботи за програмою, корегує й уточнює механізм її реалізації.

До складу ради входять:

Методист, керівники гуртків, члени самоврядування, голова батьківської ради.

Оцінка ефективності реалізації програми

Результатами здійснення  Програми можуть бути:

  • підвищення ефективності патріотичної роботи;
  • підвищення якості заходів з організації та проведення патріотичної роботи з підростаючим поколінням;
  • формування громадянської грамотності учнів і молоді;
  • впровадження нових форм і методів діяльності з даного напрямку;
  • забезпечення духовно - моральної єдності особистості дитини; зниження ступеню ідеологічного протистояння;
  • розвиток толерантності та збереження славетних бойових і трудових традицій нашого регіону;
  • сформованість ідеалу життя й ідеалу людини;
  • створення елективних курсів і гуртків патріотичної спрямованості;
  • залучення підлітків груп «ризику» до  заходів патріотичного змісту;
  • підвищення рівня вихованості та моральності у підростаючого покоління;
  • розробка дослідницько-пошукових робіт підлітків і молоді засобами музейної педагогіки та туристсько-краєзнавчою діяльністю.

Шляхи реалізації програми

Назва заходів  

Терміни

Відповідальні

1

Участь в обласних і районних заходів, які проводяться в межах акції «Служи, солдат!»

2014-

2017р.

Керівники гуртків

2

Участь в оглядах – конкурсах:

- «Творчість юних»;

- «Знай і люби свій край»;

- «Вахта пам’яті»

2014-

2017р.

Методист, керівники

гуртків

3

Участь у постійних обласних конкурсах, які спрямовані на реалізацію програми патріотичного виховання учнівської молоді

2014-

2017р.

Методист, керівники

гуртків

4

Участь у конкурсі проектів «Я і моя Україна»

2014-2017р.

Керівники

гуртків

5

Участь в акціях «Я і моє подвір’я», «Весняна Хортиця», «Ми – Запорожці»

2014-

2017р.

Самоврядування, волонтери

6

Збереження пам’ятників, історичних заказників, братських могил

травень

Волонтери

7

Проведення заходів з вивчення державної символіки України

2014-

2017р.

Керівники

 гуртків

8

Участь в районній науково-практичній конференції з краєзнавства «Рідний край очима молодих»

щорічно

Методист, керівники

гуртків

9

Підготовка та проведення гри «Сокіл»(«Джура»)»

щорічно

Методист,

10

Організація традиційних зустрічей:

  • з вдовами загиблих воїнів;
  • з ветеранами війни
  • з воїнами – інтернаціоналістами;
  • з чорнобильцями;
  • з творчими людьми;
  • з династіями

Про-тягом року

 керівники

гуртків

11

Проведення заходів:

  • «Добро спасає світ»,
  • «День захисту дітей»,
  • «День матері» тощо

Про-

тягом

 року        

Методист, керівники

гуртків

12

Проведення уроків мужності

2 р. на рік

Кер. гуртків

13

Цикл заходів, присвячених

 героям-землякам

щорічно

Методист, керів-ники  гуртків

14

Участь в акціях:

  • «Сто добрих справ»
  • «Герої живуть поряд»
  • «Ранок ветерана»
  • «Від серця до серця»

щорічно

Самоврядування,

волонтери

 

15

Проведення літературних віталень, вечорів поезії, філософських клубів

Щомі-сячно

Керівники гуртків

Очікувані результати

Виконання програми дасть змогу:

  • забезпечити утвердження патріотизму, посилення виховної складової в загальній системі формування в учнів національної самосвідомості, гідності, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, набуття соціального досвіду, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури, розвиток особистісних рис громадянина Української держави, психологічних і професійних якостей;
  • посилити формування у молоді поваги до України, її державних символів;
  • посилити формування світоглядних ідеалів та цінностей, патріотичних переконань щодо відданості та вірності Українському народові, готовності до оборони України, забезпечення захисту її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості.

 

Нормативно-правова база Програми

Постанова Верховної Ради України від 21 травня 2013 року № 299-VII «Про відзначення 70-річчя звільнення України Червоною Армією від фашистських загарбників»;

Указ Президента України від 19 жовтня 2012 № 604 «Про заходи у зв’язку з відзначенням 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»;

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, схвалена Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344;

 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 травня 2013 року № 360 «Про затвердження плану заходів на 2013-2015 роки з підготовки і відзначення 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»;

Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27 жовтня 2009 року № 3754/981/538/49 (зі змінами);

Наказ  Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України  «Про Програму патріотичного виховання учнівської та студентської молоді в навчальних закладах України та План заходів Естафети Перемоги на 2013-2015 роки» від 21 жовтня 2013року  № 1453/716/997

Наказ відділу освіти Приморської районної державної адміністрації Запорізької  області  «Про вдосконалення роботи патріотичного виховання в навчальних закладах району» від 16 грудня 2013 року № 431

 

Література:

  1. Виховання громадянина: Сутність громадянського виховання / П. Ігнатенко, В. Поплужний, Н. Косарєва, Л. Крицька // Шк. б-ка.– 2003.– № 8.– С. 3–19.
  2. Довідник класного керівника. 5 — 6 класи / Л.В.цибульова, В.В.Билдіна, Л.І.Єфремова — Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2006. — 160с.
  3. Єрмакова Н.С. Позакласна робота з української літератури / За загальною редакцією професора А.П.Загнітка. — Донецьк: Центр підготовки абітурієнтів, 2000. — 320с.
  4. Журнал «Позакласний час» 11-12 2009р. Л.Д.Михайлова «Українська держава та її національна символіка»
  5. Литвинюк Г.І., Олійник І.В. сценарії, рольові ігри, бесіди. 5 — 11 класи. — Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2004. — 88с.
  6. Людина починається з добра. Виховні години для учнів 5 — 9 класів / Укладач Г.С.Грай. — Тернопіль: Астон, 2004. — 176с.
  7. Пащенко Д. Патріотичне і національне виховання – складові становлення громадянина /Д. Пащенко // Шлях освіти.– 2002.– № 1.– С. 9–14.
  8. Під прапором рідним вставай, Україно! сценарії шкільних заходів про українську національну символіку / Упорядник Ткачов С.В. — Харків-Тарнопіль: Видавництво «Ранок», 2009. — 176ю — (День святковий).
Переглядів: 2186 | Додав: РЦДТ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: