Вітаю Вас, Гість
Головна » 2016 » Лютий » 4 » Досвід роботи Терлецької Лілії Олександрівни Розвиток творчих здібностей дітей шляхом вивчення народних традицій, звичаїв на заняттях гуртка
16:12
Досвід роботи Терлецької Лілії Олександрівни Розвиток творчих здібностей дітей шляхом вивчення народних традицій, звичаїв на заняттях гуртка

Актуальність проблеми

  Актуальним постає питання розвитку інтелектуальних і творчих здібностей особистості, розвитку ії компетентностей на основі культури і мистецтва українського народу, народних традицій, залучення молодого покоління до надбань духовної культури . Виховання свідомого громадянина починається із засвоєння дітьми духовних надбань своєї нації. “Ми мусимо навчитися чути себе українцями – не галицькими, не буковинськими українцями, а українцями без офіційних кордонів” (Іван Франко).

В умовах оновлення суспільства, відродження національної культури, побудови національної школи, національної свідомості – естетичне виховання школярів та молоді, як засіб формування духовного світу людини, морально-етичних норм, має зайняти провідне місце у системі усього навчально- виховного процесу.

Без оволодіння культурою народу, пізнання його самобутнього національного характеру, практичного продовження культурно – історичних традицій, звичаїв, обрядів не можна навіть говорити про успіх у навчально – виховному процесі, адже “Мистецтво має людину підтягувати і піднімати, воно не має ії опускати” ( Галина Вдовиченко).

Моя система роботи спрямована на вирішення проблеми: “ Розвиток творчих здібностей дітей шляхом вивчення народних традицій, звичаїв на заняттях гуртка ”.

Працюючи над цією проблемою, визначила головні завдання:

1.Розвивати у кожній дитині пізнавальні інтереси, творчі можливості, уяву, фантазію, художньо-естетичні смаки.

2.Прищеплювати дітям любов до духовної спадщини українського народу.
3. Формувати у них національну самосвідомість.
4. Залучати їх до скарбниці народної творчості.

5.Формувати навички здорового способу життя, трудові навички.

6.У кожній дитині бачити неповторну особистість, індивідуальність.

7.Кожну хвилину перебування дитини на занятті перетворити для неї на радість.

     Декоративно-ужиткове мистецтво найбільш емоційна сфера діяльності дітей. Провідною ідеєю моєї педагогічної діяльності є гармонійне виховання і розвиток дитини через мистецтво. Все розпочинається з дитинства. В самої суті маленької людини закладено прагнення пізнавати і творити. Я вважаю, що результативність виховного процесу буде успішніше, коли яко можно раніше та цілеспрямовано розвивати у дітей абстрактне, логічне, емоційне мислення, увагу та спостережливість, тому роботу   гуртка  декоративно-ужиткового мистецтва «Художня  майстерня» організувала  згідно  Навчальної  програми з позашкільної  освіти  художньо-естетичного напряму   Київ, «Грамота», 2009. Програма гуртка народної творчості   охоплює багато технік: ліплення з глини,   художня вишивка , лозоплетіння,   виготовлення штучних квітів,   бісероплетіння,   вироби зі шкіри.

  Вивчення техніки ліплення з глини (солоного тіста)   розвиває дрібну моторику у дітей, стимулює сплеск різноманітних творчих фантазій.

Художня вишивка  розвиває художні здібності, фантазію, творче мислення в дітей, а в кінцевому результаті - готовність до активного, естетичного життя. 

Робота зі шкірою особливо цікава дітям починаючи з 10 років . Обробка цього нового для них матеріалу привчає бути більш відповідальними . Адже їм доручають працювати з свічкою, сірниками, шпильками , ножицями .

Лозоплетіння   – це реальна можливість  високої підготовки дитини   до життя: розвиток дрібної моторики пальців рук, уваги, спостережливості; виховання посидючості, витривалості та організованості в самостійній роботі. 

     Розпочинаю свою роботу з гуртківцями з вивчення індивідуальних особливостей кожного. Мене цікавить не лише питання навчання та ставлення до нього, а рівень вихованості учня, його ставлення до людей різних професій, батьків, друзів, самого себе. І тому у перші тижні роботи з  набраною групою, намагаюсь провести якомога більше різноманітних справ: екскурсії, походи, прогулянки, диспути. Це допомагає мені сформувати дитячий колектив і спланувати навчальну та виховну роботу гуртка, враховуючи потреби вихованців. До складу гуртка входять діти з різних класів, тому приділяю велику увагу згуртуванню дитячого колективу, створенню в ньому позитивного морально-психологічного клімату, адаптації кожної дитини в новому колективі.

      Планування виховної роботи обговорюю разом з гуртківціями. Це дає змогу враховувати здібності і можливості кожної дитини. Вважаю, коли діти мають право на ініціативу, самостійний вибір справ та заходів, можливість виявляти фантазію, тоді й виховна робота з ними має позитивні плоди.

З особливим задоволенням можу відмітити, що такий підхід допоміг розвинути творчі здібності багатьох.  В своїй роботі намагаюсь використовувати інноваційні методи та підходи до організації навчально-виховної діяльності гуртківців.

    Протягом  підготовки і проведення занять керівник гуртка пам’ятаю, що не можна ігнорувати жодним завданням – навчальним, виховним, художньо-освітнім,тому пробуджую в дитині бажання творчо мислити, даю їй можливість виявити самостійність. Перед початком практичної роботи  проводжу бесіду про творчість, народні ремесла, художні твори, розповідаю легенди, казки.  На заняттях   панує взаєморозуміння між мною та учнями, тобто “творча атмосфера”. Як керівник гуртка прагну, щоб заняття приносили дітям моральне задоволення, і тому намагаюся відразу включити кожну дитину у творчий процес, підібравши до неї індивідуальний “ключик”.         Але я не ставлю за мету виховати професійних майстрів декоративно-ужиткового мистецтва. На заняттях гуртка я намагаюсь сформувати у дітей здатність нестандартно трактувати ту або іншу тему, розвивати творче сприйняття та самостійність мислення, навчити дитину творчо підходити до рішення різних проблем, тобто формую індивідуальність дитини. А всім відомо що, кожна досвідчена людина повинна бути гармонійно розвинута, повинна знати мистецтво не тільки своєї країни, а й культурну світову спадщину; вміти зі смаком прикрасити інтер'єр свого будинку; виготовити своїми руками сувенір або листівку для друзів та ін.. Саме тому на заняттях гуртка, перш за все, я виховую творчу, наполегливу, цілісну особистість, наділену глибоко громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, яка є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатної до саморозвитку та самовдосконалення.

 

 

                         

 

 

Переглядів: 506 | Додав: РЦДТ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: